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Phishing = Phone + Fishing
[Unit 16. Voice Phishing and SMishing]
Voice phishing is the criminal practice of using social engineering over the telephone system to gain access to private personal and financial information from the public for the purpose of financial reward.
보이스 피싱은 금전적 이득을 목적으로 사람들로부터 개인 신원 정보와 금융 정보에 접근권을 얻으려는 전화 시스템을 통한 사회 공학을 사용하는 범죄 행위이다.
Sometimes referred to as vishing, the word is a combination of voice and phishing.
비싱이라고도 하는데, 이 단어는 음성과 피싱의 조합이다.
Voice phishing exploits the public's trust in landline telephone services, which have traditionally terminated in physical location known to the telephone company, and associated with a bill-payer.
보이스 피싱은 유선 전화 서비스에 대한 대중의 신뢰를 악용하는데, 이 서비스는 전통적으로 전화 회사에 알려진 물리적 위치에서 종료되고 청구서 지불 자와 관련이 있다.
Voice phishing is typically used to steal credit card numbers or other information used in identify theft schemes from individuals.
보이스 피싱은 일반적으로 개인 신원 도용 계획을 식별하는 데 사용되는 신용 카드 번호 또는 기타 정보를 훔치는 데 사용된다
Some fraudsters use feature facilitated by Voice over IP(VoIP).
일부 사기꾼은 VoIP (Voice over IP) 기능을 사용한다.
Features such as caller ID spoofing(to display a number of their choosing on the recipients phone line). and automated systems(IVR).
발신자 ID 위장하기(수신자 전화선에 선택한 번호 표시)과 같은 기능 및 자동화 시스템 (IVR)
Voice phishing is difficult for legal authorities to monitor or trace .
보이스 피싱은 사법 당국이 모니터링하거나 추적하기 어렵다.
To protect themselves, consumers are advised to be highly suspicious when receiving messages directing them to call and provide credit card or bank numbers -- vishers can in some circumstances intercept calls that consumers make when trying to confirm such messages
자신을 보호하기 위해 소비자는 전화를 걸고 신용 카드 또는 은행 번호를 제공하도록 지시하는 메시지를 받을 때 매우 의심하도록 권고된다. 비셔는 어떤 경우에 소비자가 이러한 메시지를 확인하려고 할 때 전화를 가로 챌 수 있다.
1. The criminal either configures a war dialer to call phone numbers in ad given region or list of phone numbers stolen from an institution.
범죄자는 특정 지역의 전화 번호 나 기관에서 훔친 전화 번호 목록으로 전화를 걸도록 전쟁 다이얼러를 구성한다.
2.Typically, when the victim answers the call, an automated recording, often generated with a text to speech synthesizer, is played to alert the consumer that their credit card has had fraudulent activity or that their bank account has had unusual activity.
일반적으로 피해자가 종종 텍스트 음성 합성기로 생성되는 자동 녹음이 재생되는 전화에 응답 할 때, 소비자에게 신용 카드에 사기 행위가 있거나 은행 계좌에 비정상적인 활동이 있음을 알려지도록 동작된다.
The message instructs the consumer to call the following phone number immediately.
이 메시지는 소비자에게 다음 전화 번호로 즉시 전화를 걸도록 지시한다.
The same phone number is often shown in the spoofed caller ID and given the same name as financial company they are pretending to represent.
동일한 전화 번호가 위장된 발신자 ID에 종종 표시되고, 금융회사가 대표한다고 가장하는 척하는 금융 회사와 동일한 이름이 지정된다.
3. when the victim calls the number, it is answered by automated instructions to enter their credit card number or bank account number on the key pad.
피해자가 전화를 걸면, 키패드에 신용 카드 번호 또는 은행 계좌 번호를 입력하라는 자동 지시에 따라 응답하게 된다.
4. Once the consumer enters their credit card number or bank account number, the visher has the information necessary to make fraudulent use of the card or to access the account.
소비자가 신용 카드 번호 또는 은행 계좌 번호를 입력하면. 비셔는 카드를 부정하게 사용하거나 계정에 접근하기 위한 필요한 정보를 갖게 된다.
5.Teh call is often used to harvest additional details such as security PIN, expiration date,, date of birth, etc.
이 통화는 보안 PIN, 만료 날짜, 생년월일 등과 같은 추가 세부 정보를 수집하는 데 자주 사용된다.
Although the use of automated responders and war dialers is preferred by the vishers, there have been reported cases where human operators play an active role in these scams, in an attempt to persuade their victims.
자동 응답기와 전쟁 다이얼러의 사용이 비셔들에 의해 선호되지만, 인간 조작자가 피해자를 설득하기 위해 이러한 신용사기에서 적극적인 역할을 하는 사례가 보고 되었다.
Another simple trick used by the fraudsters is to ask the called party to hang up and dial their bank - when the caller hangs up , the fraudster does not, keeping the line open and remaining connected when the victim picks up the phone to dial.
사기꾼이 사용하는 또 다른 간단한 방법은 수신자에게 전화를 끊고 은행에 전화를 걸도록 요청하는 것이다. 발신자가 전화를 끊으면 사기꾼은 전화를 끊지 않고 연결된 상태를 유지한 상태에서, 피해자가 전화를 걸기 위해 전화를 할 때 기존에 남아있던 것이 연결된다.
When in doubt, calling a company's telephone number listed on billing statements or other official sources is recommended as opposed to calling numbers received from messages or callers of dubious authenticity.
확실하지 않은 경우 메시지나 의심스러운 발신자로부터 받은 전화 번호 대신 청구서 또는 다른 공식 출처에 나열된 회사 전화 번호로 전화하는 것이 좋다.
However, sometimes hanging up and redialing is insufficient : if the caller has not hung up, the victim might still be connected and the fraudster spoofs a dial tone down the phone line when the victim dials and a fraudster's accomplice answer and impersonates whoever the victim is trying to call.
그러나 때로는 전화를 끊고 재다이얼하는 것만으로는 충분하지 않다. 발신자가 전화를 끊지 않은 경우 피해자가 여전히 연결되어있을 수 있으며 사기꾼은 피해자가 전화를 걸고 사기꾼의 공범자가 전화를 걸 때 전화선을 내리는 신호음을 위장하고, 사기꾼의 공범자가 대답하고 피해자가 전화하려는 사람을 사칭한다.
Hence consumers are advised to use a different phone when dialing a company's number to confirm.
따라서 소비자는 확인하기 위해 회사 번호로 전화를 걸 때는 다른 전화를 사용하여 확인하는 것이 좋다.